Ansökan trygghetslarm

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Information

Förutsättning för trygghetslarm

I samband med installationen av trygghetslarmet ska du också lämna över en nyckel till din bostad. Detta för att personalen ska kunna komma in till dig om du har larmat. Nyckeln förvaras i ett säkerhetsskåp, endast tillgängligt för behörig personal.

Ansökan via e-tjänst med e-legitimation ex. mobilt BankID

För att kunna möjliggöra snabbaste och säkraste hantering av trygghetslarmsansökan måste inloggning till ansökan och signering ske med hjälp av e-legitimation ex. mobilt BankID. För snabbare handläggning underlättar det om detta sker med den sökandes e-legitimation. Det går även bra med den persons e-legitimation som eventuellt hjälper den sökande med att fylla i ansökan men handläggningen tar då längre tid.

Ansök utan e-legitimation

Om du saknar e-legitimation kan du ringa till Skövde kommuns kontaktcenter på telefon 0500-49 80 00 för att få hjälp med din ansökan.

Personuppgiftsansvarig

Dataskyddsombud
dataskyddsombud@skovde.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • BankID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa